• February 21, 2024
Dacia Spring 1 scaled

Noua Dacia Spring. Ce îmbunătățiri aduce și cât costă

Spring, primul model Dacia complet electric, a făcut ca mobilitatea cu emisii zero să devină accesibilă unei baze largi de clienți, pe toate piețele sale de comercializare. Lansat în 2021, Spring a ocupat, pentru doi ani consecutiv, în 2022 și 2023, locul al treilea în Europa în clasamentul celor mai vândute mașini electrice către clienții persoane fizice. În total, de la lansare, peste 140.000 de exemplare Dacia Spring au fost înmatriculate pe plan internațional.

Dacia Spring a primit 5 stele la testele Green NCAP

Dacia Spring este un model cu multe premii în palmares. Eficiența sa energetică și amprenta de carbon scăzută au fost recunoscute în 2022, când a primit ratingul maxim de 5 stele în urma testelor efectuate de Green NCAP.
Spring răspunde perfect nevoilor unei mobilități simple, accesibile și eficiente, cu emisii zero. Conform datelor colectate prin intermediul sistemelor conectate la bordul vehiculului, utilizatorii săi parcurg zilnic, în medie, 37 km, iar viteza medie de deplasare este de 37 km/h. În 75% din cazuri, vehiculul este încărcat la domiciliu.

Dacia Spring este într-o evoluție permanentă încă de la lansare. Astfel, în 2022, modelul a adoptat noua identitate vizuală de marcă, apoi a beneficiat de un motor mai puternic, de 65 CP, în 2023. Cu toate acestea, Dacia Spring și-a păstrat întotdeauna punctul forte: acela de a fi cel mai accesibil automobil electric de pe piață.

Acum, noul Spring deschide un nou capitol al evoluției sale, păstrând toate calitățile estetice care au contribuit la succesul generației precedente, aducându-le însă la un nivel superior. Mai atrăgător ca oricând, cu un design complet reînnoit, mai robust, dar la fel de practic, cu un spațiu de depozitare interior excepțional pentru segmentul său, noul Spring rămâne cel mai accesibil model electric de pe piață.

Dacia Spring, un nou design cu mai multă personalitate

Dacia dorește să încurajeze trecerea la vehiculele electrice, iar designul unui automobil – împreună cu eficiența, prețul și utilitatea sa – reprezintă un element cheie pentru atragerea clienților.

Noul Spring adoptă noile elemente de design inaugurate de cea de-a treia generație a modelului Duster. Modelul beneficiază astfel de un aspect mai robust, cu mai multă personalitate, în timp ce interiorul a fost complet refăcut. Pavilionul este singura componentă a caroseriei păstrată de la generația anterioară.

Dacia Spring 2

„Adoptând noul univers vizual și grafic al mărcii, Spring își confirmă statutul de membru esențial al familiei Dacia. Modelul beneficiază de un design serios, care inspiră siguranță. Bazându-se pe succesul generației anterioare, noul Spring își afirmă personalitatea și spiritul său autentic”. David Durand – Director de Design Dacia

Design exterior: robust, modern, smart

Noul design al modelului se remarcă prin impresia de soliditate și robustețe susținută de volumele bine structurate și de liniile simple, curate, clar definite, precum cele ale capotei profilate.

Un detaliu specific noului Spring îl reprezintă cele două benzi de culoare neagră prezente atât la nivelul calandrului, cât și transversal de-a latul hayonului, între blocurile optice spate. Semnătura luminoasă în formă de Y, similară celei a noii generații Duster, este prezentă atât la blocurile optice față, cu tehnologie LED, cât și la cele din spate.

image 2

Modernitatea designului noului Spring este subliniată de autocolantele specifice, care evocă trama stradală a unui oraș, amplasate pe barele de protecție față și spate, disponibile pe echiparea Extreme. Jantele de 15”, disponibile de acum în standard pe versiunile cu motor de 65 CP, contribuie la aspectul robust al noului model.

Noul Spring ilustrează ingeniozitatea specifică mărcii Dacia. Astfel, protecțiile laterale din partea inferioară a portierelor sunt ușoare, ușor de instalat și ușor de înlocuit. Elementele din crom au fost eliminate, așa cum este cazul pentru toate modelele Dacia. Barele de pavilion au fost, de asemenea, eliminate, ceea ce a dus la scăderea greutății vehiculului și la ameliorarea profilului aerodinamic al caroseriei.

Noul Spring este disponibil într-o gamă de șase nuanțe, inclusiv noul Beige Safari și Brick Red.

Design interior: fresh, practic, digital

Planșa de bord este complet nouă, afișând noul univers grafic al mărcii Dacia, care se distinge prin linii orizontale, și integrând totodată o nouă gamă de ecrane digitale. Spring dispune acum de un tablou de bord digital de 7”, color, care poate fi personalizat, disponibil pe toate nivelurile de echipare, și de un ecran central de 10” pentru versiunile superioare. Paleta de culori și materialele utilizate pentru interior au fost modernizate pentru a oferi o calitate superioară, dar cu o diversitate de opțiuni esențiale cu scopul de a controla costurile – pentru a rămâne fidel poziționării « value for money », specifică mărcii Dacia.

Elementele de culoare albă prezente la nivelul carcasei blocului de instrumente, la baza schimbătorului de viteze și a spațiilor de depozitare de la baza ușilor, conferă interiorului o impresie de prospețime. Semnătura emblematică în formă de Y se regăsește în forma aeratoarelor, (de culoare albă pe nivelele de echipare standard și de culoare Copper Brown pe nivelul de echipare Extreme). Partea centrală a planșei de bord este colorată diferit, în funcție de nivelul de echipare: Alto Grey pe versiunea Essential, Brick Red pe Expression, Kaki Lichen pe Extreme.

Noul Spring are un habitaclu practic. O atenție specială a fost acordată ergonomiei, sistemul multimedia cu ecran tactil fiind poziționat în câmpul vizual al șoferului. Tabloul de bord digital de 7”, care poate fi personalizat, a fost conceput pentru a fi practic și intuitiv și permite afișarea informațiilor pe care șoferul le consideră cele mai utile. Dacia Spring beneficiază de YouClip, noile accesorii ingenioase Dacia (vezi mai jos), disponibile și pe noul Duster.
Nivelul de echipare Extreme dispune de un set de covorașe solide, din cauciuc, și praguri cu ornament specific, cu linii inspirate de hărțile topografice.

Ce preț are noua Dacia Spring

Noul Spring rămâne fidel poziționării mărcii Dacia: modelul electric la prețuri accesibile, adaptat nevoilor reale.

Dacia Spring 3

Dacia Spring rămâne cel mai accesibil automobil electric de pe piaţă, așa cum a fost încă de la lansarea sa în 2021 (excluzând subvențiile guvernamentale). Astfel, Dacia continuă să încurajeze șoferii europeni să facă tranziția către mobilitatea cu emisii zero într-un mod eficient.

Cel mai bun spațiu de depozitare din segmentul său pe piață. Dacia nu uită niciun moment ceea ce este esențial, altfel spus, util. Spațiul de încărcare este mai generos, având un volum total de 308 litri, cu 6% mai mare comparativ cu modelul anterior, respectiv 1.004 litri cu scaunele din spate rabatate – mai mult decât vehiculele rivale de dimensiuni similare și la egalitate cu modelele similare din segmentul B. În plus, spațiul suplimentar de depozitare (torpedoul dublu, spațiile de depozitare de la baza ușilor, etc.) cu un volum total de aproape 33 de litri depășește, de asemenea, standardele segmentului.

Accesoriile ingenioase, dar practice, optimizează și mai mult capacitatea de depozitare și încărcare a noului Spring. Un spațiu de depozitare cu un volum de 35 de litri, amplasat sub capota față, se adaugă spațiilor utile prezente la interiorul vehiculului. Consola centrală poate găzdui un suport pentru pahare, realizat cu ajutorul tehnologiei de imprimare 3D, eficientă din punct de vedere al resurselor.

Noul Spring poate fi echipat cu accesorii YouClip. Inginerii Dacia au inventat YouClip, un sistem simplu și ingenios care permite fixarea a numeroase accesorii în zone cheie din habitaclu, într-un mod practic și solid. Noul Spring este echipat în serie cu 3 puncte de fixare YouClip (unul pe planșa de bord, două pe consola centrală).
Acestea pot fi echipate cu o husă de depozitare, un suport de smartphone cu încărcător cu inducție sau un ingenios dispozitiv « 3 în 1 » care combină un suport de pahare, un cârlig de ancorare pentru o plasă de cumpărături și o lanternă. Toate aceste accesorii compatibile YouClip sunt disponibile în rețeaua de agenți Dacia.

Pentru o experiență de condus optimizată, noul Spring dispune de un tablou de bord digital de 7″, care poate fi personalizat. Situat în spatele noului volan – acum reglabil pe înălțime – afișajul color prezintă informațiile esențiale într-un mod simplu și eficient. Acesta poate fi personalizat pentru a afișa date suplimentare, cum ar fi autonomia rămasă, consumul de energie sau sistemele de asistență pentru șofer. Când automobilul se încarcă, șoferul poate verifica pe tabloul de bord digital nivelul bateriei și timpul rămas pentru o încărcare completă.

image

Conectivitate optimizată și capacități multimedia. Disponibil ca dotare în standard pe versiunile Essential și Expression, Media Control este un sistem multimedia complet, cu comenzi pe volan, cu afișaj al informațiilor media și al apelurilor telefonice pe tabloul de bord. Sistemul dispune de 2 difuzoare, conexiune Bluetooth, un port USB. Atunci când este conectat la aplicația gratuită Dacia Media Control, șoferul poate accesa funcțiile radio/media de pe ecranul smartphone-ului său, precum și alte funcții (de exemplu, navigația), beneficiind de o ergonomie concepută special pentru a fi utilizată în timpul conducerii.

Sistemul Media Nav Live – în serie pe nivelul de echipare Extreme și opțional pe Expression – are un ecran central de 10″, care încorporează navigație conectată până la 8 ani, integrând informații în timp real despre condițiile de circulație și hărți europene actualizate. Mai mult, oferă conectivitate Apple CarPlayTM și Android AutoTM, precum și două porturi USB.

Noile sisteme de asistență la conducere (ADAS) se adaugă echipamentelor disponibile pe noul Spring pentru a răspunde celor mai recente norme de siguranță (GSR2): frânarea automată de urgență (cu detectarea vehiculelor, pietonilor, bicicliștilor și motocicliștilor), recunoașterea panourilor de semnalizare cu alertă de depășire a vitezei legale, asistență la parcarea cu spatele, semnal pentru oprirea de urgență, alertă la schimbarea benzii de circulație, asistență la menținerea benzii de circulație, sistem de supraveghere a atenției șoferului și apel de urgență (eCall). Și, pentru a ușura viața clienților săi, Dacia introduce butonul “My Safety” care permite un acces rapid la configurația preferată de sisteme de asistență la conducere.

Dacia Spring, potrivită pentru drumuri rurale

Noua Dacia Spring este și mai bine echipată pentru ciclul urban și drumurilor din zonele rurale.

Manevrabilitate ușoară. Deosebit de compact (3,70 m lungime) și cu una dintre cele mai bune raze de bracaj din segmentul său (4,80 m între trotuare), noul Spring este agil și ușor de condus.

Caroserie care rezistă testului timpului… de fiecare dată! Datorită elementelor de protecție care înconjoară caroseria, pornind de la bara față, la cea din spate, incluzând pasajele roților, noul Spring poate rezista uzurii zilnice fără ca estetica modelului să fie afectată. Garda la sol ridicată este un atu în cazul deplasării pe drumuri neamenajate.

Motorizarea de 65 CP, disponibilă pe mai multe versiuni. Noul Spring oferă motorul de 65 CP/48 kW pe o gamă mai largă de versiuni. Acesta este de acum disponibil atât pe nivelul de echipare Expression, cât și pe versiunea Extreme. În ceea ce privește motorizarea de 45 CP, aceasta este disponibilă atât pe versiunea Essential, cât și pe versiunea Expression.

Ce greutate are Dacia Spring

Datorită greutății sale reduse, noul Spring consumă mai puțină energie și beneficiază astfel de o autonomie sporită, fiind totodată mai eficient. Ca expresie a abordării sale respectuoase față de mediu, Dacia a decis să renunțe la elementele din crom și la pielea de origine animală pe toate modelele sale, astfel că noul model este proiectat în conformitate cu criterii foarte stricte pentru a satisface nevoile specifice ale clienților din segmentul A.

Singurul automobil electric care cântărește mai puțin de o tonă. Greutatea redusă este principalul atu care permite noului Spring să-și exprime toate calitățile. Cu o greutate de 984 kg în echiparea superioară Extreme, Dacia Spring este singurul automobil 100% electric din Europa care are mai puțin de o tonă. Greutatea vehiculului a crescut cu doar 6 kg (+0,6%) în comparație cu generația anterioară, în condițiile introducerii noilor echipamente ADAS (pentru a răspunde celor mai recente norme de siguranță), precum și a îmbunătățirii finisajului și a echipamentelor standard.

image 1

Consum redus de energie. Greutatea redusă, combinată cu eficiența motorului, îi asigură noului Spring un consum de energie sub 14,6 kWh/100 km, menținând astfel costurile de utilizare la un nivel scăzut.

O baterie adaptabilă. Bateria compactă de 26,8 kWh este calibrată cu precizie pentru a satisface nevoile și stilul de viață al utilizatorilor noului Spring, fără a reduce performanța generală. Dispunând de o autonomie de peste 220 km pentru toate versiunile (omologare în curs), autonomia este mai mult decât suficientă pentru șoferii cu trasee cotidiene de 37 km pe zi, conform datelor colectate prin intermediul sistemelor conectate la bordul vehiculului.

Frânare regenerativă. Pentru a optimiza și mai mult autonomia, noua Dacia Spring este echipată pentru prima dată cu un sistem de frânare regenerativă care este activat prin selectarea poziției „B” a noului selector de viteze.

Încărcare ușoară și rapidă. Noua Dacia Spring este echipată standard cu un încărcător de curent alternativ de 7 kW care permite încărcarea bateriei la o priză casnică de la 20% la 100% în mai puțin de 11 ore sau în doar 4 ore cu ajutorul unui wall box de 7 kW. Opțional, este disponibil un încărcător de curent continuu de 30 kW, care asigură încărcarea rapidă de la 20% la 80% în doar 45 de minute.

Nu doar consumator, ci și sursă de energie la nevoie. Mai practic ca niciodată, Noul Spring dispune acum de un încărcător V2L bidirecțional, astfel încât să poată fi folosit ca sursă de energie pentru alimentarea dispozitivelor electrice. Un adaptor specific care se conectează la conectorul de încărcare al automobilului, integrat în grila față, acționează ca o priză tradițională de 220V/16A.

Leave a Reply